Zakupy online to coraz częściej wykorzystywana metoda zakupów, również w branży węglowej. W WęgielSklep.pl dokładamy wszelkich starań, aby Twoje zamówienie dotarło do Ciebie w nienaruszonym stanie – i tak jest w zdecydowanej większości przypadków. Niemniej jednak, jak wszędzie, zdarzają się sytuacje, w których paczka może ulec uszkodzeniu podczas transportu. Dlatego chcemy pomóc Ci być przygotowanym na każdą ewentualność i podpowiedzieć, jak postępować, jeśli Twoje zamówienie nie wygląda tak, jak powinno. Sprawdź przesyłkę przy odbiorze, a w razie napotkania problemów, dowiedz się, co zrobić dalej!
Ten artykuł możecie potraktować jak swojego rodzaju instrukcję, co zrobić i jak postępować w przypadku uszkodzenia paczki podczas dostawy. Dzięki tym kilku prostym (i niezwykle ważnym!) krokom, proces reklamacyjny będzie znacznie prostszy i zdecydowanie szybszy!
Sprawdź przesyłkę przy odbiorze, zanim podpiszesz dokumenty!
Pierwszym, bardzo ważnym krokiem, który należy podjąć przy odbiorze zamówienia, jest dokładne obejrzenie przesyłki z zewnątrz. Sprawdź, czy paczka jest kompletna i nie posiada widocznych śladów uszkodzeń, takich jak:
- rozdarcie lub przerwanie folii stretch zabezpieczającej paletę,
- widoczne z zewnątrz rozerwanie worków z opałem,
- nienaturalne odkształcenia,
- niekompletność zamówienia – 1 paleta odpowiadająca 1 tonie produktu powinna zawierać 8 warstw worków, po 5 worków na warstwę.
Jeśli paczka wygląda bez zarzutu, możesz podpisać dokumenty odbioru i cieszyć się swoim zamówieniem. Jeśli Twoje zamówienie posiada defekt, zobacz, co zrobić dalej!
SPORZĄDŹ PROTOKÓŁ SZKODY W OBECNOŚCI KURIERA!
Jeżeli zauważysz jakiekolwiek uszkodzenia paczki, nie zgadzaj się na podpisanie dokumentów odbioru paczki. W takiej sytuacji należy sporządzić protokół szkody, który jest najważniejszym dokumentem uwzględnianym podczas rozpatrywania reklamacji. Dokument ten powinien opisywać wszystkie widoczne zniszczenia paczki. Co ważne, dokument musi zostać przygotowany we współpracy z Kurierem. Powinien on zawierać:
- Datę i miejscowość,
- Dane osoby odbierającej zamówienie,
- Imię i nazwisko Kuriera dostarczającego zamówienie,
- Dane zamówienia m.in. numer paczki,
- Dokładny opis uszkodzenia,
- Szacunkowy ubytek produktu – to istotna informacja w przypadku uszkodzenia powodującego wysypywanie się zawartości worka,
- Czytelny podpis osoby zamawiającej oraz Kuriera.
Po napisaniu dokumentu równie ważnym elementem jest sporządzenie dokumentacji zdjęciowej uszkodzenia. Zadbaj o to, aby zdjęcia były wyraźne i dokładnie przedstawiały rozmiar i rodzaj uszkodzenia. Utrwal szczegóły uszkodzeń z różnych kątów, aby móc przedstawić niepodważalne dowody, jeśli zajdzie taka potrzeba. Takie zdjęcia ułatwią i przyspieszą nam rozpatrzenie reklamacji.
Jeśli natomiast kurier odmawia spisania protokołu – masz prawo odmówić przyjęcia paczki. Protokół to kluczowy dokument w procesie reklamacyjnym umożliwiający nam jego rozpatrzenie. Dzięki sporządzeniu protokołu oraz dokumentacji zdjęciowej będziemy w stanie szybko i bezproblemowo rozwiązać problem na Twoją korzyść.
Zgłoś problem – napisz do nas!
Kiedy wraz z kurierem sporządzisz protokół i wykonasz zdjęcia uszkodzeń, bezzwłocznie powiadom nas o zaistniałej sytuacji. Zgłoszenie reklamacyjne wyślij na adres e-mail: biuro@wegielsklep.pl. W wiadomości mailowej dołącz skan protokołu oraz zdjęcia dokumentujące stan paczki. Im szybciej nas o tym poinformujesz, tym szybciej będziemy mogli rozpocząć proces rozpatrywania zgłoszenia i rozwiązania problemu. Naszym priorytetem jest Twoje zadowolenie, dlatego w sytuacjach wyjątkowych staramy się działać sprawnie i skutecznie.
Odbiór zamówienia – Twoje prawa
Pamiętaj, że jako konsument masz pełne prawo do odmowy przyjęcia przesyłki, gdy jej stan budzi Twoje wątpliwości. Jeżeli natomiast zdecydujesz się na sporządzenie protokołu uszkodzenia i zgłoszenie reklamacji, postaraj się pozostawić zamówienie w takiej formie, w jakiej zostało dostarczone. Jeśli masz taką możliwość, nie rozpakowuj palety do czasu wyjaśnienia reklamacji. W przypadku konieczności rozpakowania zamówienia, ze względu na np. umieszczenie przesyłki w miejscu blokującym przejazd lub korzystanie z opału, przypominamy o tym, że protokół i dokumentacja zdjęciowa są najważniejszymi elementami składowymi reklamacji. W związku z tym warto jest poświęcić nieco więcej czasu na rzetelne i dokładne przygotowanie dokumentów.
Dlaczego potrzebne są zdjęcia paczki?
Zastanawiasz się, dlaczego musisz wykonywać zdjęcia paczki i wysyłać je do nas? To bardzo proste. Uszkodzenie paczki z winy osoby dostarczającej powoduje, że reklamację rozpatrujemy w kontakcie z przewoźnikiem. W tym celu potrzebne są nam wykonane przez Ciebie zdjęcia, aby jednoznacznie stwierdzić, kiedy uszkodzenie miało miejsce. Dzięki Twojej dokumentacji cały proces reklamacyjny będzie trwać znacznie krócej i umożliwi nam jej prawidłowe rozpatrzenie.
Pamiętaj, sprawdź przesyłkę przy odbiorze
W WęgielSklep.pl zawsze dbamy o to, aby zamówienia docierały do naszych Klientów na czas i w idealnym stanie. W 99% przypadków tak właśnie jest. Warto jednak pamiętać, że transport to dynamiczny proces i czasem zdarza się, że paczka ulegnie uszkodzeniu. Dlatego pamiętaj, sprawdź przesyłkę przy odbiorze. Mamy nadzieję, że ten przewodnik pomoże Ci odpowiednio zareagować w takiej sytuacji. Sprawdzając przesyłkę przy kurierze, masz pewność, że ewentualne problemy zostaną szybko rozwiązane, a Twoje zakupy będą bezpieczne.
Dziękujemy, że wybierasz WęgielSklep.pl – Twoje zadowolenie jest dla nas priorytetem!
Zamów Ekogroszek Pułkownik z darmową dostawą na terenie całej Polski już teraz!